Forum Sesje RPG Strona Główna Sesje RPG
Własny styl gier wyobraźni
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Bóstwa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Sesje RPG Strona Główna -> Biblioteka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drakonir
Gracz



Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łaziska \G/órne

PostWysłany: Śro 13:49, 24 Gru 2008    Temat postu: Bóstwa

Podręcznikowe bóstwa z Warhammer Fantasy Role Play:

MANANN

Opis: Manann jest synem Taala i Rhyi. Jako bóg oceanów kontroluje przypływy i odpływy i prądy morskie, samemu będąc nieprzewidywalnym i zmiennym jak morze. Jest zwykle przedstawiany jako olbrzymi mężczyzna o potężnej budowie ciała, noszący szpiczastą koronę z czarnego żelaza, ubrany, podobnie jak jego ojciec, w barbarzyński strój.

Charakter: Neutralny

Symbole: Manann jest najczęściej przedstawiany za pomocą fali (tego symbolu używają też pomniejsze bóstwa wodne). Równie często używane są inne znaki: korona zwieńczona pięcioma szpikulcami, trójząb i sylwetka albatrosa. Kapłani Mananna zwykle przywdziewają zielononiebieskie lub niebieskoszare habity, czasem ozdabiają je wzorem niebieskich fal na białym tle.

Przykazania: Przykazania są w większości sformalizowanymi przesądami, nie można np. gwizdać na statku, wypływać 13 każdego miesiąca i zabijać albatrosów.


MORR


Opis: Bóg śmierci i władca świata umarłych, a także marzeń sennych i przepowiedni. Jak głoszą mędrcy jest mężem Vereny, która doradza mu w wielu kwestiach.


Charakter: Neutralny


Symbole: Morra przedstawia się zazwyczaj jako wysokiego, wyglądającego na zamyślonego mężczyznę o nieobecnym spojrzeniu i arystokratycznych manierach. W kulcie Morra najczęściej używanymi symbolami są brama (w formie dwóch prostych filarów i prostopadłej do nich poprzeczki) oraz kruk (który jest uznawany za zwierzęcą formę tego bóstwa). Bogu śmierci przypisuje się kolor czarny.

Przykazania: Wszyscy nowicjusze i kapłani Morra muszą przestrzegać takich przykazań:

1. Muszą sprzeciwiać się nekromantom i wyznawcom Khàina przy każdym spotkaniu, w każdym czasie i miejscu.

2. Nie wolno im odmówić prośbie o odprawienie pogrzebu.

3. Nie wolno im wchodzić ani zakłócać spoczynku zmarłych w miejscu, które zostało poświęcone i oddane pod opiekę Morra.

4. Nigdy nie mogą przywołać do istnienia ożywieńców, jeśli nie otrzymają specjalnego pozwolenia Morra(poprzez omen, wróżbę lub sen).


MYRMIDIA


Opis: Bogini wojny, patronka żołnierzy i strategów. Według mitologii Starego Świata Myrmidia jest córką Vereny i Morra. Boginię tą przedstawia się jako wysoką, dobrze zbudowaną, młodą kobietę w pełnym uzbrojeniu żołnierza pochodzącego z południowych krain Starego Świata.

Charakter: Neutralny

Symbole: Może przybierać kształt orła. Symbolem bogini wojny jest włócznia umieszczona za okrągłą tarczą. Kolorami przypisanymi Myrmidii są biały, niebieski i czerwony.

Przykazania: Największe cnoty według kultu Myrmidii to honor, odwaga, posłuszeństwo wobec wojskowych zwierzchników i rozsądek w dowodzeniu.


SHALLYA


Opis: Bogini leczenia, miłosierdzia i szczęśliwych narodzin.
Według wierzeń jest córką Vereny i Morra. Zwykle przedstawia się ją jako młodą i piękną, wiecznie płaczącą dziewczynę. Symbolem tej bogini jest biały gołąb lub serce z wypływającą z niego kroplą krwi.

Charakter: Dobry


Symbole: Barwy charakterystyczne dla jej kultu to biały i złoty. Shallya patronuje przede wszystkim kobietom. Sprzeciwia się okrucieństwu i walce, obliguje swoich wyznawców do pomocy innym ludziom, szczególnie potrzebującym leczenia. Kapłani Shallyi to najczęściej kobiety.

Przykazania: Shallya nie ma większych wymagań nad dobro drugiej istoty.


TAAL

Opis: Bóg natury, początkowy czczony wraz z Rhyą jako bóg Ishernos. Jest mężem Rhyi. Bóg ten sprawuje władzę nad siłami natury, pogodą i dzikimi bestiami. Jest panem lasów i gór, wszelkich dzikich obszarów Starego Świata.

Charakter: Neutralny

Symbole: Taal przez wyznawców jest zazwyczaj przedstawiany jako ubrany w skóry, potężny mężczyzna z długimi włosami okrytymi czaszką jelenia. Jako zwierzęce formy przypisuje mu się niedźwiedzia i bizona. Symbole używane w kulcie Taala zależą od tego, w jakim aspekcie jest on wyznawany:
- pod postacią pana bestii - czaszka jelenia lub stylizowany wzór ludzkiej głowy z jelenimi rogami;
- pod postacią boga pogody - kamienny topór (którym według mitologii wywołuje pioruny, błyskawice i lawiny, uderzając w górskie szczyty).
Kapłani i nowicjusze Taala stosują najczęściej kolory natury - szary, ciemnobrązowy, lub brązowozielony.

Przykazania: Bóg natury zobowiązuje swoich wyznawców do życia w zgodzie z siłami przyrody. Jest przeciwnikiem zbędnego okrucieństwa wobec zwierząt.


VERENA


Opis: Bogini nauki, mądrości, rozwagi i sprawiedliwości, oraz patronka uczonych i myślicieli. Jest żoną Morra. Verenę przedstawia się jako wysoką, poważną, pełną godności kobietę o klasycznej urodzie.

Charakter: Neutralny

Symbole: Kolorem reprezentującym tą boginię jest biały, ponieważ brak koloru oznacza neutralność i bezstronność. Cechy te są najważniejszymi cnotami według kultu Vereny. Symbolami bogini są:

* sowa - oznaczająca mądrość i rozwagę;
* waga - symbolizująca sprawiedliwość;
* miecz skierowany ostrzem do dołu - reprezentujący siłę stosowaną do zwalczania niesprawiedliwości.

Przykazania: Cechami cenionymi przez Verenę są prawdomówność, praworządność, umiłowanie wiedzy, zachowywanie powierzonej tajemnicy.


Khàine

Opis: Bóstwo morderstw, patron zabójców i morderców. Według mitologii jest młodszym bratem Morra. Khàine zazdrości Morrowi władzy nad zmarłymi, dlatego kradnie dusze istot zamordowanych lub złożonych mu w ofierze podczas obscenicznych i brutalnych rytuałów. Kult Khàine'a jest zakazany w całym Starym Świecie, istnieje jednak duża ilość ukrytych sekt, do których należą najczęściej mordercy, skrytobójcy i rabusie. Khàine jest najwyższym bóstwem w Naggaroth, królestwie Mrocznych Elfów.

Charakter: Skrajnie zły

Symbole: Przedstawia się go zwykle jako kucającą postać z wielkim, groteskowym pyskiem uzbrojonym w kły i rogi. Posiada również cztery ręce, w których dzierży sztylety.

Przykazania:Tylko jedno: morduj.

RHYA

Opis: Bogini ziemi, początkowa czczona wraz z Taalem jako bóg Ishernos. Jest małżonką Taala.

Charakter: Neutralny


Symbole: brak

Przykazania: brak


KHORNE


Opis: Jeden z głównych bogów Chaosu. Jest znany jako Krwawy Bóg, Pan Czaszek, Łowca Dusz i Władca Bitwy. Jest to najbardziej nienawistny i morderczy bóg Chaosu. W związku z tym, że Khorne surowo zakazał swoim wyznawcom posługiwać się magią, żaden Czarnoksiężnik Chaosu nie może nosić jego znamienia oraz jako jedyny z czterech Mrocznych Bogów nie posiada własnej Domeny Magii.

Charakter: Skrajnie zły

Symbole: brak

Przykazania: brak


NURGLE

Opis: Jeden z głównych bogów Chaosu. Ten znany jako Władca Zarazy, Wielki Niszczyciel, Pan Plagi i Władca Much bóg uosabia nieunikniony rozkład wszystkich żywych istot. Bóg zarazy, chorób i plugastwa.

Charakter: Skrajnie zły

Symbole: brak

Przykazania: brak


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Drakonir dnia Nie 16:27, 28 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Sesje RPG Strona Główna -> Biblioteka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin